Voordeelsites.be

De referentie op gebied van informatie!

Meer bewegen?

‘Komaan mannekes! Bewegen, bewegen, bewegen!’, één van de legendarische uitspraken van Oscar Crucke uit de tv reeks FC De Kampioenen.
En ook een goed voornemen ieder jaar opnieuw van veel mensen aan de start van een nieuw jaar. En omdat we hierbij graag wat willen helpen, deze pagina met wat tips!

Hoe minder zitten en meer bewegen?

Ben jij zo iemand die op batterijen lijkt te werken, door je onvermoeibare bewegingsdrang? Of krijgen ze jou juist met geen stokken uit je luie zetel? Vaak ligt de waarheid ergens in het midden. Maar veel mensen vragen zich af hoe ze minder zitten en meer bewegen in hun leven kunnen passen. Vlaams Instituut Gezond Leven reikt je daarvoor vijf gezondleventips aan. Meer info zie deze site

Weinig tijd om te sporten?

Meer bewegen doe je dankzij deze tips (bron libelle)

Meer bewegen? ok, maar hoe begin ik daar dan aan??

Voldoende lichaamsbeweging is essentieel. Het houdt je niet alleen fit en gezond, maar je bent ook minder moe, ziet er beter uit én voelt je ook beter in je vel. Maar meer bewegen, hoe begin je er nu aan?
Alle info vind je hier.

TRAININGSSCHEMA’S (bron Libelle)

Goede intenties zijn fijn, maar hoe begin je te sporten als je conditiepeil beneden nul zit? Personal trainer Jochen Jacobs stelde speciaal voor Libelle een reeks trainingsschema’s op. Wil jij gaan zwemmen net als fitambassadrice Ina, ga je lopen net als Evi, nordic walken zoals Chris of fietsen samen met Lieve? Download dan deze gratis trainingsschema’s en ga aan de slag. Wedden dat het met deze houvast een pak makkelijker gaat?

Deze schema’s vind je hier.

5 gratis apps die motiveren om te bewegen

Wil je graag meer bewegen, maar kun je een steuntje in de rug gebruiken? In deze How-To zetten we 5 gratis apps op een rij waarmee je gegarandeerd succes zult boeken.

NOG EEN PAAR HANDIGE APPS EN SITES

De Gratis Sport App Sworkit toont je de oefeningen stap voor stap (voor cardio, kracht, yoga en meer) . Personaliseer je schema naar jouw behoeftes.

Wake Out : meer dan 320 oefeningen

musclewiki : Dankzij deze website kan je je workout nog doelgerichter inplannen – Wil je een specifieke spiergroep trainen? Voel je het branden op de verkeerde plaatsen wanneer je yoga-tutorials volgt? Dankzij deze website kan je voortaan heel doelgericht gaan trainen.

yoga met Evy: online platform waar je yogalessen kan volgen. “We leggen elke houding heel goed uit, zodat je heel veilig met yoga van start kan gaan. Waar moet je je handen plaatsen, hoeveel druk plaats je op je voorarmen, je hielen, wat doe je met je staartbeen,… Zo kun je kijken of het iets voor jou is, voor je een centrum binnenstapt.”

sportkeuring: Dit online-instrument is ontwikkeld voor iedereen die sport of van plan is te sporten. Wil je te weten komen of een sportmedisch onderzoek raadzaam is, hoe vaak dat moet gebeuren en wat er onderzocht zal worden, dan ben je hier aan het juiste adres! Alles hangt af van je leeftijd, de sport die je beoefent en de intensiteit ervan.

runtastic: Wij zijn uw ideale gezondheids- en fitnesspartner – hier om uw pogingen te ondersteunen , ongeacht welke fitnessactiviteit u het liefste doet ! Download onze mobiele apps vandaag nog om zo uw activiteiten vast te leggen , uw vooruitgang te bewaken en uw doelen te bereiken !

bewegen op verwijzing: Je wilt meer bewegen en gezonder leven, maar je weet niet hoe? Doe een beroep op een bewegen op verwijzing-coach. Je huisarts verwijst je naar hem door. Je krijgt privébegeleiding in je buurt tegen een heel lage prijs. Samen met je coach maak je een plan om makkelijk meer te bewegen. In jouw tempo en zonder veel moeite. Zo leef je actiever en zit je beter in je vel.

10 000 stappen : Stappen is een heel laagdrempelige en goedkope vorm van bewegen. De Japanse onderzoeker Dr. Hatano toonde aan dat 10.000 stappen gespreid over een hele dag de gezondheid fundamenteel kunnen verbeteren. Je kan dus toch voldoende bewegen, ook al ben je nog niet klaar om te sporten. Een eenvoudige manier om dag in dag uit meer te bewegen is meer stappen zetten. Stappen kan je overal: thuis, op het werk, tijdens verplaatsingen (verkeer), in je vrije tijd, …
10.000 stappen per dag, of 8.000 stappen voor 65-plussers, is ideaal.

Op deze site hebben we ook nog een specifieke pagina over wandelen en ook nog eentje over fietsen. Ga ook daar zeker eens een kijkje nemen!